» PROGRAMOK »
A képzés díja 15000 Ft, mely tartalmazza a szállás és étkezés (vacsora, ebéd) költségeit is.
"Legyetek kreatívak, keressétek a hit új ábécéjét!” (Ferenc pápa)
Közösségformálás, Kontempláció, Művészetterápia, Érzelmi intelligencia fejlesztés. Multitasking vs. jobb féltekés „gondolkodás”.
Lépések és megállások, Színek és szimbólumok, Csend-zene és imatánc, Szent tér és a megszólító csend.
Képek, hangok, tánclépések, érzékelés.
Mindnyájan, akik a fiatalokkal foglalkozunk, akik a hitet tanítjuk, oktatjuk, átadjuk, találkozunk a szerkularizáció hatásaival, a közönnyel, az érzéketlenséggel, az érdektelen elutasítással. A láthatatlan Istent kell bemutatni, “megtanítani” a gyermekeknek, akit szabad szemmel nem láthatunk, csak a szívünk mélyén tapasztalhatunk meg. Micsoda kihívás ez számunkra: Láthatóvá tenni a láthatatlant!?
Ebben a két napban egy olyan foglalkozási lehetőséget mutatunk be, ahol a résztvevők a saját életükre és tapasztalataikra építve kapják meg egy korszerű oktatás-nevelési módszer alapismereteit. Ezeket a képzés után fel tudják használni a hitoktatásban, a fiatalok között végzett szolgálatban, de bármilyen közösségteremtésre irányuló foglalkozás alkalmával.
A „multitasking” (egy időben egyszerre több dologgal való foglalkozás) napjaink fiataljainak egyik vitatható gyakorlata, hiszen racionális -bal- agyféltekénk aligha tud azonos minőségben egyszerre több dologra figyelni. A bal oldal a már megszerzett információk, az emlékek, az elraktározott sablonok, az ismert világkép segítségével oldja meg a problémákat, míg a jobb oldal egy sokkal kreatívabb, intuitívabb, metafórikusabb, új információkat integráló rendszerben „gondolkodik”. A két félteke összehangolt működésében van jelentősége annak, hogyan tudjuk inspirálni a jobb féltekét, ebben a nagyon is racionalizáló világban. Az imatánc és a művészetszociológiai elemeket használó képes foglalkozások ötvözése teljesen új távlatokat nyit meg ebben a tekintetben. Miközben hangos zene szól, a tanuló kezében tartja a lelkiismeretét szimbolizáló plüssfigurát, figyel a tánclépésekre a körtáncban, ahol a középen elhelyezett nagyméretű képek, grafikák közül kell kiválasztania, azt amelyik jelenlegi állapotában éppen megérinti. A moderátor a tánc karakteréhez igazodóan rövid mondatokat mond és kérdéseket tesz fel. Ez legalább öt dologra való odafigyelést igényel egyidőben, de nem a bal agyféltekére épít. A multitasking-hez hasonlító kihívást mégis, harmóniát és nyugalmat eredményező megoldást él át a résztvevő. Mostanság egy katekétának nem túl sok választási lehetősége van; Vagy fel tud „gyorsulni” arra a szintre, ahol a tanulók vannak, vagy képessé válik arra, hogy annyira „lelassítsa” diákjait, hogy el tudja érni a szívüket.
Ez a képzés a “lelassításban” nyújt támogatást. Egy vibráló, információ cunamiból, testünk, lelkünk, szellemünk megnyugvásába, elcsendesülésébe, közösség teremtésbe. A zenéről, táncról, képzőművészetről, hitről szerzett ismeretek újszerű összekapcsolása, egymásra ható folyamatok, amelyek elősegítik az értelmi intelligencia fejlődését, míg a közösségben végzett összpontosítás, egymásra figyelés, a szimbólumok használata és az azokhoz kapcsolódó élmények, lelki megélések megosztása az érzelmi intelligencia alakulására hatnak. A szimbólumok és az asszociációs feladatok támogatják a belső felismeréseken keresztüli tanulást és elköteleződést. Jézusnak Nikodémussal való beszélgetése is rámutat annak veszélyére, ha csak értelmi úton akarunk Istenhez közelebb jutni és lehetséges, hogy a katekézisünk is hatékonyabb lehet, ha merünk támaszkodni a jobbféltekés működésből adódó mély érzelmi átélésekre.
2024. május 3. péntek
Irma és Tímea
Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: „Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem juthat el az Atyához, csak általam. Ha ismernétek engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek őt,...